Ancillary revenues in some sectors of the tourist industry
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Autorità portuale di Venezia (2013). L’impatto economico della crocieristica, Venezia.
Boccella, N. - Pazienza, P. - Rinaldi, A. (2008). Economia e marketing del turismo, Milano.
Bureau of Transportation Statistics (2012). Washington, DC.
Candela, G. - Figini, P. (2010). Economia del turismo, Milano.
Chen, J. - Chiang, W. (2007). An overview of research on revenue management: current issues and future research, International Journal of Revenue Management 1.
Chiellino, G. - di Cesare, F. - Frisone, C. (a cura di) (2012). A Venezia dal mare. Le crociere, Venezia.
CLIA (2011). Cruise industry economic study, Florida.
CLIA (2013). Cruise market overview, Florida.
Dandapani, V. (2013). Pricing ancillary goods and services, http://www.4hoteliers.com.
Dowling, R. (2006). Cruise ship tourism, Wallingford, UK.
Grillo, M. - Silva, F. (2009). Impresa concorrenza e organizzazione, Roma.
IATA (2012). Annual Report, http://www.iata.org.
IdeaWorks - Amadeus (2012). Yearbook of ancillary revenue, Wisconsin.
IRPET - Regione Toscana (2012/2013). Rapporto sul turismo in Toscana. Firenze.
Lazzerini, F. (2012). Settore crocieristico e Italia, http://www.ttgitalia.com.
Lenoir, A. (2011). Ancillary revenues in the hotel industry http://www.tourismintelligence.ca.
Osservatorio Nazionale del Turismo (2013). Indagine quantitativa sui comportamenti turistici degli italiani, Roma.
Osservatorio Regionale del Turismo in Toscana (2009). La Toscana dei tour operator sul web: i consumi turistici del 2009, Firenze.
PhoCusWright (2013). PhoCusWright Conference, FL, US.
Rautanen, P. (2012). Airline ancillary services in travel management process, Finland.
Sarcone, S. (2013). Ancillary revenues in tourism. Alitalia case history, Roma.
Stabler, M. - Papatheodorou, A. - Sinclair, T. (2010). The economics of tourism, Abingdon, UK.
Talluri, K. - Van Ryzin, G. (2004). The theory and practice of revenue management, New York.
Tattara, G. (2013). È solo la punta dell’iceberg! Costi e ricavi del crocierismo a Venezia, Venezia.
Vaccà, S.(1992). Differenziazione e diversificazione dei prodotti, Enciclopedia delle Scienze Sociali.
Vogel, M. - Papathanassis, A. (2012). The business and management of Ocean cruises, Wallingford, UK.
Yeoman, I. - McMahon, U. (2011). Revenue management, New York.
Copyright (©) – Editorial format and Graphical layout: copyright (©) LED Edizioni Universitarie
Rivista di Scienze del Turismo. Ambiente Cultura Diritto Economia
Registered by Tribunale di Milano (15/09/2008 n. 530)
Online ISSN 2037-7908 - Print ISSN 2037-7916
Executive Editor: Nicola Boccella - Associate Editor: Azzurra Rinaldi
Editorial Staff: Andrea Billi - Patrizia Laurano - Antonio Magliulo - Angelo Quarto
Editorial Board: Alberto Abruzzese (Iulm Milano), Victor Aquino (Universidade de São Paulo), Sergio Arzeni (Ocse), Piero Barucci (Università degli Studi di Firenze), Nicola Boccella (Sapienza Università di Roma), Michael Crang (Durham University), Anya Diekmann (Université Libre de Bruxelles), Renato Guarini (Sapienza Università di Roma), Roberto Grossi (Federculture), Han Yong Liang (Zhejiang University), Jorge Lozano (Universidad Complutense de Madrid), Michel Maffesoli (Université Paris-Sorbonne), Vanda Perretta (Sapienza Università di Roma), Marina Righetti (Sapienza Università di Roma), Azzurra Rinaldi (Unitelma - Sapienza Università di Roma), Irene Salerno (Sapienza Università di Roma), Pasquale Sandulli (Sapienza Università di Roma), Manuel Valenzuela (Universidad Autónoma de Madrid)