Table of Contents
Editoriale / Editorial
Journal of Educational, Cultural and Psychological Studies
Gaetano Domenici
|
9-21
|
Studi e Contributi di Ricerca / Studies and Research Contributions
Carlo Felice Casula
|
113-125
|
Pietro Lucisano
|
25-54
|
Cristina Coggi, Paola Ricchiardi
|
55-80
|
Paolo Bonaiuto
|
81-112
|
Note di Ricerca / Research Notes
Aureliana Alberici, Paolo Di Rienzo
|
129-141
|
Antonio Fasanella, Guido Benvenuto, Anna Salerni
|
143-159
|
Maria Lucia Giovannini, Margherita Boni
|
161-178
|
Commenti, Riflessioni, Presentazioni, Resoconti / Comments, Reflections, Presentations, Reports
Pasquale Basilicata
|
181-195
|
Giovanni Moretti
|
197-202
|
Massimiliano Fiorucci
|
203-207
|
Luciano Vasapollo
|
209-212
|
Recensioni / Reviews
Paolo Legrenzi & Carlo Umiltà (2009). Neuro-Mania. Il cervello non spiega chi siamo. Bologna: Il Mulino.
Valeria Biasi
|
215-219
|
Domenique Simone Ryken & Laura Herstt Salganik (Eds.). (2003). Key competencies for a successful life and a well-functioning society. Göttingen: Hogrefe & Huber Publishers (trad. it., Agire le competenze chiave. Milano: Franco Angeli, 2007).
Carlo Catarsi
|
221-225
|
Tony Booth & Mel Ainscow (2008). L’Index per l’inclusione. Promuovere l’apprendimento e la partecipazione nella scuola. Gardolo, TN: Erickson, 240 pp.
Lucia Chiappetta Cajola
|
227-232
|
Thomas S. Popkewit (2008). Cosmopolitanism and the age of school reform: Science, education, and making society by making the child. New York - London: Routledge Taylor & Francis Group.
Jamie Kowalczyk
|
233-237
|
Notiziario / News
|
239-241
|